Dag 7: Cultuur snuif

8 december 2019 - Serrekunda, Gambia

We werden vandaag wakker na een mooie avond in aquarius club en hadden ontbijt om 10uur.

Na dat we gegeten hadden kozen we er voor om naar een markt te gaan, want het was een bewolkte dag. De grootste markt van Gambia en dat was te merken. Een wirwar van mensen en kraampjes. We werden door iedereen aangesproken en wisten ons allemaal re vertellen dat hun product het beste was. Alleen wisten wij al precies waar we moesten zijn, doordat de wachtmeester zelf bijna een local is. We liepen recht op ons doel af, een stoffenwinkel om een stof te kopen, waar we een Afrikaans pakje van laten maken.

Toen we weggingen van de markt besloten we om de dag verder door te brengen op het strand. Daar hebben we heerlijk op een bedje in de zon gelegen en veel eten en drinken besteld. Een paar van ons besloten om een lekker massage te nemen bij een vrouw die dat deed. Helaas deed ze niet aan happy endings.

Verder gingen er een paar jongens slapen om dat in te halen van die nacht ervoor.

Toen het avond was gingen we eten op de compound. Er was vis, kip en salade’s, dat in combinatie met couscous en friet. Er waren veel nieuwe gezichten, waardoor we vandaag wat langer moesten wachten op het eten.

Het was een geslaagde dag, morgen weer aan de bak!