Dag 16: van een leien dak

18 december 2019 - Tanji, Gambia

De voorlaatste werkdag, tijd om te knallen om alles op tijd af te hebben.

IMG_20191217_130435

Veel mensen hadden thuis al een beetje in de bol maar we zijn er nog niet. In de ochtend werd het tweede lokaal voorzien van het frame voor het dak en langzaamaan werd het geheel voorzien van de raggels.

IMG_20191217_125312

Vanaf het begin van de middag gingen de eerste golfplaten er al op en tegen de tijd om te lunchen was nagenoeg de helft al bedekt.

Om zeker het project volledig te kunnen voltooien werd er ook na de lunch nog gas gegeven. Een groep is terug gegaan om het dak af te maken, de laatste schilderwerken af te maken en het toilet te voltooien.

Ook werd er nog gesport. He

IMG_20191217_125306

t groepje dat na de lunch verlicht was van werk zijn om half zeven nog even een duurloopje gaan maken door het dorp.

Als avondeten stond er pasta, lasagna, friet en gebakken uien met garnalen op het menu.

Al met al een zeer geslaagde dag, we zijn helemaal klaar om na morgen het werk achter ons te laten.

1. Eljo:
    18 december 2019
    Mooi dat het gaat lukken het hele project helemaal af te ronden. Daar waren jullie voor gekomen immers. Super.
  2. Mirjam:
    18 december 2019
    Mooi werk!!!! Nu het dak er op zit, kunnen jullie feestje bouwen. Zorg alleen dan niet dat jullie het dak er weer af knallen ;-)
  3. M. Vergunst:
    18 december 2019
    Het gaat lukken! Wat een ervaring en dat wij dit van een afstand als toeschouwer mogen meemaken. TROTS!
  4. Randa (van Beek):
    18 december 2019
    en waar is het kunstwerk van Drees dan? ik ben wel benieuwd....
  5. Bianca van der Schaft:
    18 december 2019
    Super trots op jullie💪🏻💪🏻💪🏻Gewoon ff geflikt met elkaar en met een hele mooie herinnering weer naar huis!
  6. Henk en Irma Arends:
    18 december 2019
    Hele grote klasse. Weer een prestatie van wereld formaat!!!
  7. Papa Papa Geus:
    18 december 2019
    Bijzonder wat jullie samen geflikt hebben. Niet alleen een dikke klus geklaard maar ook veel plezier gehad. Een groot compliment voor iedereen die hieraan heeft meegewerkt.
  8. Marianne:
    18 december 2019
    Mooi gedaan mensen!! Afronden en klaar!!!
  9. Gerrit en Mery verhoef:
    19 december 2019