Dag 17 laatste werkdag

19 december 2019 - Tanji, Gambia

De laatste klusdag is begonnen, zoals elke dag startten we weer met ontbijt en de taken werden verdeeld.

Op de kleine school begonnen we met het afmaken van het dak en de muren werden geschilderd. Het wc hok werd afgemaakt met de laatste kleuren en daarna zijn ze gaan helpen met de klaslokalen. Daar moest nog het een en ander in vernis gezet worden, de laatste dakplaten erop geknald worden en mooie muurschilderingen geverfd worden in de lokalen. Verder werden nog wat kleine klusjes afgerond en er ging al een deel terug naar de compound.

Om 2 uur is het allemaal afgerond en zijn we met zijn alle weer wezen lunchen bij de compound van franco. Om 16:00 werden we verwacht op de goat farm om het werk dat we hebben verricht af te sluiten met zijn allen. We werden door de docenten en de kinderen van de scholen bedankt, we hebben van beide scholen een certificaat gekregen en van de Arabische school hebben we een shirt gekregen van de stof die hier in Gambia vaak wordt gedragen. Door Petra en Alhagie zijn we bedankt en door het ministerie van onderwijs zijn we ook bedankt met een certificaat. Op de compound van franco is er een geit geslacht en klaargemaakt voor het eten.

Voor het eten hebben we ons vermaakt met wat spellletjes 30 seconds en er werd wat gepokerd. Om 20:00 begonnen  we met het eten en het proeven van het lam die die middag was geslacht. Daarna was er een muziek avond georganiseerd voor ons. Een paar hebben het tot laat volgehouden en de rest was al eerder weg gegaan. Degenen die nog wel zin hadden in een feestje hebben flink gedanst en geschuurd met de locals. Het was een geslaagde avond! Daarmee was de dag dan ook afgesloten en kunnen we ons verheugen op de laatste dag chillen op het strand

1. Jolanda Rodenburg:
    19 december 2019
    Wat hebben jullie hard gewerkt en wat heb ik enorm genoten van deze blog. Elke dag weer zo leuk om te lezen hoe jullie ons op de hoogte hebben gehouden van jullie waardevolle avontuur. Ik ben enorm trots en ook wel weer blij als m'n kind/ jullie weer terug is/zijn.
    Alvast een hele goede reis terug.
    Ik mis alleen nog de muurschildering...ben heel benieuwd hoe die geworden is.
  2. Anja:
    20 december 2019
    Wat een fantastische tijd hebben jullie gehad en een prachtige levenservaring opgedaan. Het was heerlijk om via deze reislogger mee te lezen en de foto's te zien. Trots op wat jullie daar allemaal voor elkaar hebben gekregen met vereende krachten. Ik wens jullie een goede thuisreis. Tot vanavond.
  3. C. Damen:
    20 december 2019
    Bedankt voor jullie reisblogs. Fijne feestdagen!
  4. Henk en Irma Arends:
    20 december 2019
    Fantastische verslagen. Geweldig dat we op deze manier weten wat jullie gedaan hebben. Goeie reis naar huis en fijne feestdagen.
  5. P.R. van der Houven:
    20 december 2019
    Super dat we deze periode zo hebben mogen volgen met de verslagen van alle dagen.
    Fijne dag in Gambia en goede reis terug!