Dag 6 dagje relaxen

8 december 2019 - Serrekunda, Gambia

We zijn de dag vandaag iets anders begonnen. Na een avondje stappen en laat thuis komen was het onbijt nu om 10.00 uur, tenminste dat was afgesproken maar dat was voor sommige niet haalbaar. Ook gingen de hoeveel broodjes wat er normaal gesproken door heen gaat ook een stuk minder en langzamer. Bij Jansen duurde het ongeveer 15 minuten voordat hij een klein stukje stokbrood op had.

Nadat het ontbijt er enigszins in was gegaan kregen wij de vrijheid om zelf de dag te plannen. De ene helft van de groep is gaan touren door Gambia heen en heeft plekken bezocht die aangeraden waren door Franco. De andere helft van de groep is naar het strand gegaan. Daar hebben wij lekker kunnen bij komen van het avondje stappen en liggen bakken in de zon. Jammer genoeg was het wel wat bewolkt , maar alsnog lekker warm. De zee was op het begin nog een beetje koud maar nadat je door kwam wel lekker verkoelend.

De jongens vermaakte zich prima, ook dachten ze terug aan de militaire oefeningen toen wij vanaf de kant opeens iedereen zagen dekken in het zand en springend voorwaarts gingen. Ook nog zelf een sport momentje gehad en een sprint wedstrijdje gedaan waarbij Houven als snelste begon maar toen die werd ingehaald opeens zijn spier had verrekt en stopte, toevallig. Nog een leuke toevoeging, er was inmiddels als 5x tegen Koot gezegd dat het niet  slim is om zijn bril  mee te nemen in het water maar daar werd niet naar geluisterd en jullie raden het al, Koot kwam terug uit het water zonder zijn bril want die was hij verloren door de golven in het water.

Oh en dan zeggen ze dat dames veel foto’s maken, maar wij moesten speciaal ons ligbedje verplaatsen naar het mooiste plekje zodat de wachtmeester een fotootje kon schieten voor zijn instagram.

Rond een uurtje of 17.30 uur gingen wij weer richting de compound om ons weer op te frissen voor weer een avondje uitgaan. We hebben met z’n 14e eerst tapas gegeten en zijn daarna weer de club in gegaan. De andere helft van de groep heeft bij een ander restaurant gegeten.

1. Randa (van Beek):
    18 december 2019