De laaste dag

20 december 2019 - Soest, Nederland

Tot 9 uur uitgeslapen te hebben, zijn we aan ons laaste ontbijt begonnen. Na 4 jaar verder was het ondbijt vandaag wel optijd!

Na rustig gegeten te hebben hebben de meeste nog gedoucht en daarna hun koffer gepakt. Al het resterende kleding wat nog niet was uitgedeeld hebben we weggegeven. Het ging van petjes,              t- shirts, shampoo, schoenen tot aan voetballen. Alles gaven we weg wat we kwijt konden en de mensen daar blij mee te maken. Iedereen was er ook erg dankbaar voor, al zag het shirt er niet meer uit zouden hun het nog met trots dragen. Rond 12:00 hebben we de koffers op het dak van een auto gebonden en in de kofferbakken gestopt. Even gauw afscheidt nemen van iedereen die je hier hebt leren kennen en daarna zijn we er vandoor.

Nadat we klaar waren zijn we als 1 groep vertrokken, iedereen in het dorp zwaaide ons uit. Na een uurtje rijden waren we weer aangekomen op het vliegveld waar we ook op de heen reis geland waren.

Nog even alhalghie en Franco bedankt voor hun gastvrijheid en inchecken maar. Wel even een klein probleempje gehad bij de duane omdat een paar jongens wat souvenieren van ijzer in hun tas hadden. Gelukkig stelde het niet veel voor en konden we gauw door. Na dat we het inchecken achter de rug hadden nog even gauw ons laatste geld opmaken aan eten en het vliegtuig in.

In de lucht was het om en om, soms weer een beetje slapen, films kijken of spelletjes spelen. Sommige vonden het ook een leuk idee om nog even al het eten op te kopen wat ze in het vliegtuig hadden, dat werd nog een aardige rekening. Tijdens de vlucht hadden we nog een prachtig zicht van de ondergaande zon en alle steden in het donker.

Na een mooie reis achter de rug te hebben gehad van 18 dagen gaan we nu 2 weken kerstvakantie tegemoet.

1. Eljo:
    20 december 2019
    Bedankt voir al je verhalen en voor nuWelkom thuis!!
  2. Elze Romijn:
    21 december 2019
    Allemaal weer veilig thuis na 3 weken ongelofelijk veel indrukken opgedaan. Bedankt voor de leuke blogs en de bijbehorende foto's.
    Fijne feestdagen allemaal!
  3. Jolanda Rodenburg:
    21 december 2019
    Hartelijk dank voor de mooie verhalen en foto's. Elke dag weer een feest om te lezen en op deze manier betrokken te zijn.
    Speciale dank aan de begeleiders Biemans en Arends. TOP! Gedaan.
    Een waardevolle ervaring
  4. Oma buchner:
    21 december 2019
    Dank voor de mooie verhalen en nu voor iedereen een gezegend kerstfeest en een goed nieuwjaar
  5. Elizabeth Praamsma:
    21 december 2019
    Heerlijk dat jullie weer veilig thuis zijn en zo'n prachtige tijd gehad hebben. Het is een geweldige ervaring. Nu genieten van de vakantie!