Dag 18: nog een laatste keer uit.

20 december 2019 - Tanji, Gambia

Vanmorgen na lekker uitslapen en een goed ontbijt is de groep in tweeën gesplitst. De grootste groep heeft lekker de hele dag relaxend op het strand gelegen en gezwommen in de oceaan, waar de golven deze keer echt woest waren. Tot wel 3m hoge knoeperts. De kleine is met drie mensen van de Franco compound op weg gegaan richting de markt van Serekunda.

Na anderhalf uur in de auto zitten en een hoop binnendoorwegen gezien te hebben kwamen we aan op de markt. Om te zeggen dat de markt daar druk is is licht uitgedrukt, rondom de markt reden er overal taxi's rond en in de markt liepen er ook heel veel mensen. Na daar een goed uur te hebben gelopen, dankbaar voor de twee locals die mee waren en ons mee hebben geloodst omdat je constant kraampjes in wordt getrokken. Eindelijk terug gekomen bij de auto kwam Mustafa er mee om nog een tweede kleinere markt te bezoeken, dat hebben wij dus ook gedaan met nog een kleine tussenstop bij nog een derde markt waar we een aantal souvenirs hebben opgepikt. Ook interessant was dat we bij die kleine markt nog werden herkend door de televisie uitzendingen.

'S avonds nadat iedereen weer bijeen was gekomen in Tanji zijn we er nog allemaal uit eten gegaan, wederom herkend door een agent bij een verkeerscontrole in de richting van het restaurant, waar wij lekker hebben gegeten. Hierna zijn we weer opgesplitst omdat een aantal terug wilden en een groep door naar een djembé avond.

De teruggaande ploeg moest natuurlijk nog even voor de laatste keer problemen krijgen. Bij het rijden naar het restaurant hadden wij nog snel getankt maar in plaats van de benzine die de auto nodig had hebben wij er diesel ingegooid…

Dat ging natuurlijk niet goed.

Dus na een uur, met hulp van een local en Franco, hebben we de tank leeg gekregen en de motor vrij van diesel (grote steekvlam uit de uitlaat). Hiermee kwam dan ook een einde aan de avond, nog even wat dingen inpakken en dan morgen weer naar huis.

1. Jullie mentor😉:
    20 december 2019
    Wat hebben jullie geweldig werk geleverd. Zo trots op jullie allemaal, en natuurlijk niet te vergeten de begeleiders die verantwoordelijk zijn voor het hele proces. Nu veilig naar huis en na genieten van deze unieke ervaring.