Dag 8: weer hard aan het werk

9 december 2019 - Tanji, Gambia

Vandaag zat officieel het weekend erop dat betekent dus dat we weer flink aan de bak gaan. Dat houdt ook in geen 10:00 ontbijt meer maar gewoon weer 7:30 aan tafel.

Na het eten hebben we met ze allen het gereedschap verzameld en zijn we naar locatie gelopen. Ondertussen zijn de Wachtmeester Biemans  en Meneer Arends de materialen voor de projecten, er zijn oa maar liefst 200 stenen gehaald om een aantal muren te maken. Een lekker begin, maar we hebben nog wel 500 stenen nodig later deze week! Van Wurmond moest de wachtmeester wel nog even uitleggen hoe hij met een aanhanger moest rijden, dat had hij namelijk nog nooit gedaan.

Omdat vandaag de stenen gehaald konden worden kon er bij de kleine school begonnen worden aan het opbouwen van de muren van de lokalen en de toiletgroep. Bij de lokalen worden de eerste paar lagen geplaatst van de buitenmuren en ook een groot deel van de binnenwand. Bij het nieuwe toiletgebouw zijn we ook begonnen aan de eerste paar lagen netjes en recht op zijn plek te krijgen.

Bij de grote school zijn we vrijdag begonnen om een deel van de vloer gelijk en mooi strak te maken, vandaag hebben we dat veder afgemaakt. Er ligt een hele nieuwe vloer in het lokaal! Nu nog even de komende dagen nat houden om deze goed uit te laten harden.

Na weer hard aan het werk geweest te zat er natuurlijk een lekkere lunch op ons te wachten. Na de lunch hadden we een aantal uurtjes vrije tijd waarin we lekker konden opfrissen en konden ontspannen. Sommige studenten gebruikten de tijd om even een goede opscheer te nemen.

Het ontspannen was maar voor korte duur want er stond nog een sportles op de planning, Na het draaien van een buddy WOD die in het teken stond van kracht hebben we met de gehele groep avond gegeten. Een traditionele maaltijd deze keer. De pindasaus was heerlijk die er bij zat!

Na de dag gezamenlijk afgesloten te hebben gaat iedereen weer lekker vroeg naar bed om morgen weer hard aan het werk te kunnen gaan!

Stenen inladenMuurtje uitlijnenEerste stenen worden geplaatstToiletgroep

1. Matthieu Esenkbrink:
    10 december 2019
    Leuk om te lezen, jullie doen goed werk mannen! Geniet er van!
  2. A.F. van der Bend:
    10 december 2019
    Goed bezig , doorgaan waar anderen stoppen.