Dag 4: bijzonder bezoek

6 december 2019 - Serrekunda, Gambia

5 december 2019

Na de eerste dag werken gaan we nu beginnen aan de tweede dag, De dag begint zoals altijd met een lekker ontbijt. Na dit ontbijt gaan we weer aan de slag met de kleine school.
Het is vandaag een bijzondere dag aangezien de president van Gambia vandaag langs komt op de grote school. Door deze bijzondere gebeurtenis kunnen de 6 mannen van de grote school vandaag niet hier werken, zij gaan nu het logistieke hok opruimen. Na het ontbijt gaan we weer richting de kleine school om te werken.

Op de kleine school zijn we begonnen met het omhakken van de resterende 2 muren, de vloer is er daarna ook uitgehakt. De jongens die de wc een opknapbeurt geven hebben vandaag de fundering gemaakt met cement. De leerlingen hadden vandaag een dag vrij maar kwamen alsnog naar school om ons te helpen.
Rond 1 uur zat de werkdag er al weer op, we hebben veel vooruitgang geboekt bij de wc, de school en het logistieke hok is opgeruimd.
Nadat we klaar waren gingen we weer eten bij de compound van franco.

Rond half 4 zijn wij met z'n allen naar een kleine zandvlakte gegaan waar de nieuwe president van Gambia zou komen. Het eerste wat ons opviel was veel politie/militairen en heel veel locals die komen kijken. Er is aan ons gevraagd of wij een stukje exercitie willen laten zien, daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Nadat de president en zijn handlangers een speech gehouden hadden, werden wij naar voren geroepen. Onder luid gejuich van de duizenden toeschouwers werden wij door de president bedankt voor onze inzet. We hebben wat handen geschud en gingen we samen met de president op de foto. Ook krijgen we nog een oorkonde van het Ministerie van Onderwijs, welke wij later gaan ophalen.

Na alle festiviteiten zijn we weer richting de compound gegaan, hier hebben we ons omgekleed voor de sportles. Na een lekker stukje hardlopen zijn we weer terug op de compound en kunnen we douchen. Rond 8 uur is het weer tijd om te eten. Hierna zijn wij wat wezen drinken en daarna terug naar de compounds gegaan.

Het was een leuke en bijzondere dag en gaan lekker ons bedje in. Slaaplekker allemaal!

1. Nicole van Balgoijen:
    6 december 2019
    Tof om te lezen hoe het daar met jullie gaat! Wat een eer dat de president jullie kwam bezoeken. Ga zo door :).
  2. C. Damen:
    6 december 2019
    Wat een indrukwekkende gebeurtenissen! Bijzonder om mee te maken. En dan nog de president en alle randverschijnselen eromheen. Geniet ervan!
  3. Arina:
    6 december 2019
    Super leuk om te lezen , en wat hebben jullie al veel gedaan ! Gaaf dat de president is geweest.
    Mooie foto's.
    Succes allemaal !
  4. Rodrick:
    6 december 2019
    Lekker bezig! En mooi dat de president even acte de présence kwam geven.
  5. Anja:
    6 december 2019
    Ontzettend leuk om te lezen wat jullie daar allemaal beleven. Dit moet voor jullie allemaal een onvergetelijke ervaring zijn.
  6. Mirjam:
    6 december 2019
    Exerceren voor de President van Gambia, wat een waanzinnige ervaring!
  7. Henk en Irma Arends:
    6 december 2019
    Leuk om elke dag te lezen welke vorderingen er zijn gemaakt bij de projecten. Goed bezig allemaal.
    Veel plezier.
  8. Marianne:
    6 december 2019
    Super bezig mensen, wordt wel aanpoten om ook weer op te bouwen. En dik genieten natuurlijk ...
  9. Geraldine Kemper:
    6 december 2019
    Goed bezig mannen! Trots!
    Kusje Geraldine
  10. Joost:
    6 december 2019
    Wat leuk! Wat goed da je dit doet. Ik ben trots op je
  11. Gerrit en Mery verhoef:
    6 december 2019
    Presidentieel bezoek voor onze hardwerkende jongens, ziet er allemaal keurig uit. Zeker de cementdekvloeren !! Goed bezig gasten.
  12. Casper:
    Goedemorgen allen,
    Wat moet dit al een geweldige week zijn geweest voor jullie. Voor vele voor het eerst naar een Afrikaans land, samen met de lokale bevolking optrekken, al grote stappen gezet in het werk, de president ontmoeten en nu genieten van het eerste vrije weekend.
    Met grote trots lees ik jullie 'avontuur'.
    Vanuit het koude en natte kikkerlandje nog heel veel succes!!!!
  13. M. Vergunst:
    Trots! Trots! Trots!
  14. Elze Romijn:
    7 december 2019
    Superleuk om jullie belevenissen op afstand mee te kunnen leven! Wat zijn de plannen voor het weekend? Geniet ook van de rust, ik zag al een strandfoto voorbij komen. Groetjes vanuit het koude Holland!