Dag 10: Hard werken en hard ontspannen

12 december 2019 - Serrekunda, Gambia

Vandaag zijn we na een, voor enkelen, leuke avond voetbal weer aan de slag gegaan. Een kortere dag omdat we in de middag naar het strand zouden gaan.

Op de kleine school hebben we weer keihard aan de muren gewerkt. Morgen nog maar 2 lagen stenen en dan is de muur af. Daarnaast zijn we ook op zoek geweest naar raamkozijnen voor in de klaslokalen. Dit blijkt nog een redelijke klus, om een goede ijzersmid te vinden die dit kan. Bij de wc-groep is ook een hoop werk verricht, de muren zijn inmiddels op de juiste hoogte en zijn gestuct. Tevens zijn er materialen gehaald om de afvoer te maken. Op de grote school is verder gegaan met het verven van de muren. De basis zit er goed dik op en nu kan er nagedacht worden over een ontwerp voor op de muren.

Zoals gezegd zijn we eerder gestopt met de werkzaamheden en zijn we naar het strand gegaan, dit omdat we vandaag op de helft van ons avontuur zijn. Sommige jongens hebben daar quads gehuurd om lekker over het strand te scheuren en anderen hebben lekker liggen maffen op hun strandbedje.

Tegen het eind van de dag hebben wij nog een sport en spel les gehad met frisbee in team verband, voetbal, rugby en nog een aantal krachtoefeningen in competitie vorm. Leuk voor de afwisseling en lekker dat je ff de zee in kon duiken ter verkoeling!

Toen we terug kwamen hebben we nog een lekker diner gehad en als afsluiting was er nog een Djembé avond met Afrikaanse dans erbij.

Nu lekker slapen en morgen weer knallen op onze projectlocaties.

Buddy runVan Wurmond op de motorQuad racing Kaketoe

1. Eljo:
    12 december 2019
    Dank je wel voor je verhalen. Het is leuk om te weten waar jullie je mee bezig houden en hoe jullie leven er uit ziet in het verre Afrika.
  2. Mirjam:
    12 december 2019
    Jullie zijn productief zat, dus de boog hoeft niet altijd gespannen te staan, heerlijk sporten en crossen over het strand. GENIETEN met hoofdletters dit :-) have fun