Dag 9: de vaart zit er goed in.

10 december 2019 - Tanji, Gambia

Zoals gewoonlijk zijn we de dag begonnen met het ontbijt om 7:30 (dachten we) de kok had zich verslapen. Na het ontbijt zijn we snel het gereedschap op gaan halen en meteen aan de slag gegaan.

Terwijl er door een groepje onder leiding van de wachtmeester nieuwe stenen gehaald werden, zijn de andere groepen aan de slag gegaan bij de kleine school.

Op de kleine school zijn we al aardig onderweg met de buiten muren. Ongeacht de meerdere meningsverschillen tussen de lokale bouwvakker en onze eigen bouwers, over hoe de muur het beste gebouwd kom worden, zijn ze toch tot de helft van de muur gekomen. Bij de toilet groep zijn de jongens al flink onderweg. De buiten muren van de wc’s staan er al en er moet dan nog een afvoer en de tussen muur voor de jongens en meisjes wc gemaakt worden.

Op de grote school is er in de ochtend niet veel gebeurd, de jongens moesten eerst bij de lokale bouwmarkt verf uitzoeken. Bij terugkomsthebben ze de muren geschuurd, daarna zijn ze begonnen met de eerste laag grondverf.

Na de werkzaamheden hebben we geluncht en omdat Ajax vanavond speelde en het tijdsverschil hier -1 is, hebben we eerder avond gegeten. Hierna is een groepje, met een andere klas van de opleiding Toerisme, naar Ajax gaan kijken bij de locals. Helaas werd er slecht gespeeld en was het resultaat triest.

ProgressieWouda de WC held

1. Marianne:
    10 december 2019
    Zo te zien, gaat ie lekker. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!!!
  2. Gerrit adema:
    10 december 2019
    Ik zie dat jullie hard aan het metselen zijn met blokken. Hebben jullie een molen om de specie en betonmortel te kunnen draaien? Fijn om te zien dat er vorderingen gemaakt worden. En hoe zit het met de expertise van onze bouw jongens?
    Veel succes daar nog, ook namens het docententeam bouw.
  3. Elze Romijn:
    10 december 2019
    Keihard gewerkt dus! Gaaf om te zien! Leuk om zo betrokken te zijn bij jullie werk daar.
    Tot morgen!
  4. Key:
    12 december 2019
    Hallo Menschen, es sieht so aus, als hättest du Spaß und würdest etwas bewirken. Ich wünsche dir alles Gute und grüße Jordi für mich <3
  5. Randa (van Beek):
    18 december 2019
    zit er nog een school joh? wat gezellig :)