Dag 2: Oriënteren

4 december 2019 - Serrekunda, Gambia

Dinsdag 3 december 2019

Vanochtend zaten we om 8 uur aan de ontbijt tafel en om 9 uur zijn wij alle projecten gaan bekijken waar wij deze weken aan gaan werken. Op deze manier konden wij zelf zien hoe de scholen eruit zagen en wat we nodig hebben qua materiaal.

De projecten die wij gaan starten bestaan uit 2 scholen. Hier zullen wij de lokalen, daken en de wc's op gaan knappen. Iedereen schrok wel van hoe 1 van de scholen eruit zag, de muren en het dak staan op instorten, wat voor gevaarlijke situaties kan zorgen. Hier zullen wij dus ook de meeste aandacht aan besteden.

Vervolgens zijn we naar een belwinkel gegaan om simkaartjes te kopen en sindsdien zijn wij dus ook fatsoenlijk bereikbaar. Alleen via internet want nu hebben we een Gambiaans nummer!

Verder hebben wij nog geld gewisseld en ook dit is heel raar. Van een klein stapeltje briefgeld naar een stapel die net in je rugtas past. Stacks for life. Nadat we al deze zaken hebben geregeld hebben wij nog even met z'n allen een drankje gedaan op het terras en wat boodschappen gehaald bij de supermarkt.

Eenmaal terug op de compound hebben we groepen gemaakt om te bepalen wie waar gaat werken. Nadat deze groepen zijn geformeerd zijn een aantal personen nog een keer naar de school gegaan om wat zaken op te meten en had de rest vrije tijd.

Om 18.30 sportles en zijn we met z'n allen een stukje gaan hardlopen. De hardloop route was ongeveer 6km lang en dat was een prima afstand om mee te beginnen in deze hitte en door het zand. Hierna een verfrissende koude douche en avondeten

9 uur was iedereen klaar met het eten en de rest van de tijd konden we naar eigen wens invullen.

Project 1

De kinderen waar we dit project voor doen

'Klaslokaal'

Toilet voor 325 leerlingen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frank:
    4 december 2019
    Succes met jullie project en ik kijk uit naar jullie volgende update.

Groeten Frank
  2. Rodrick:
    Goed bezig heren!!
  3. Owi Moling:
    4 december 2019
    Suc6 daar en keep us posted !
  4. Casper:
    4 december 2019
    Mooi om het "avontuur" te lezen en dat alle hulp noodzakelijk is.
  5. Arda:
    4 december 2019
    Geweldig dat jullie dat gaan doen en de foto's laten zien dat het echt nodig is.
    Houd ons op de hoogte.
  6. Oma buchner:
    4 december 2019
    Wat fijn om wat mee te kunnen lezen en zien voor jullie een mooie taak
  7. Vader Vader Geus:
    4 december 2019
    Goed bezig gasten en leuk om mee te lezen. Let goed op bij dat gammele dak. Helm bij 35 graden toch wel aanrader. Slaap lekker onder de klamboe straks.
  8. Mirjam:
    4 december 2019
    Fijn dat jullie ons op de hoogte houden geweldig om de verhalen te lezen!!! Keep on going the good work !!!