Dag 13: Beachday

15 december 2019 - Tanji, Gambia

Om 10:00 was de dag weer begonnen, aan de tafel werden de laatste plannen nog doorgesproken waar we naar toe zouden gaan.

De meeste jongens van de groep zijn naar het strand gegaan waar we eerder waren geweest. Bij het strand zit een resort waar je bij hun op het terras kan liggen en je mag hun ligbedjes ook nog gebruiken. Verder zit zit daar een mooi grasveldje om heen en word je niet snel lastig gevallen. Zalig vertoeven dus.

Dit strand hebben we bewust uitgekozen omdat hier de golven lekker hoog zijn, we bij het hotel kunnen liggen en het stinkt niet zoals in Tanji plek naar vis.

De 2e groep is wat later vertrokken naar een wat toeristischer dorpje genaamd Bakau, daar hebben we een locale markt opgezocht. Iedereen die mee was heeft daar uiteraard ook wat souvenirtjes gekocht voor het thuisfront en onszelf. Er was ruime keus uit houten beeldjes en verschillende kledingstukken. Er heeft zelf iemand een gewaad gekocht. Een soort lange jurk die door mannen gedragen worden. Na heel wat afdingen zijn we met volle zakken weer huiswaarts gegaan en onderweg gestopt bij het strand waar de rest lag. Daar hebben we nog even een frisse duik genomen in de zee. Helaas lag dit keer de zee vol me zeewier dus dat werd nog even goed afspoelen.

Na het strand hebben we ons zelf nog even opgefrist bij onze slaapplaatsen en is het grootste deel richting Senegambia vertrokken om daar uiteten te gaan en te gaan stappen.
De overige jongens hebben op het compound gegeten en in de avond met elkaar ook nog even een biertje gedronken.

Een geslaagde zaterdagmiddag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eljo:
    15 december 2019
    Dank je wel. Weer een hele belevenis. Lekker weer daar. Mooi meegenomen.
    Groetjes uit het regenachtige Holland.
  2. Oma buchner:
    15 december 2019
    Wat mooi dat jullie van alles meemaken en vol verhalen weer mee naar huis nemen.
  3. Mirjam:
    15 december 2019
    Kan er maar 1 zijn die een jurk heeft gekocht 😂. Nog ff genieten voordat daar, voor jullie het weten komen jullie weer naar het koude kikkerlandje!