Dag 1: De aankomst

4 december 2019 - Tanji, Gambia

2 december 2019

Deze dag zijn we vertrokken uit Nederland en aangekomen in Gambia. Iedereen stapte uit het vliegtuig en was meteen onder de indruk van de hitte! Met een verschil van 30 graden is dat niet gek natuurlijk. Klagen in Nederland over de kou en hier is het weer te warm.

Op het vliegveld zag het er erg armoedig uit maar het verliep allemaal wel snel en soepel.

Snel nog even een fotootje maken en daarna naar de compound van Franco.

Hier zijn we welkom geheten door de locals die op djembe's aan het drummen waten en hebben we wat gedronken en geluncht, een leuke dans op het ritme van de trommels kon ook niet ontbreken.

Nadat iedereen was bijgekomen van de vlucht en een biertje achter zn kiezen had is een iedereen naar zijn  compound gebracht, een deel sliep bij Franco en een de rest bij Alaghi. Hier kon ieder zijn tas uitpakken en wennen aan de ruimte en natuurlijk struggles met het ophangen van een klamboe.

Later in de middag zijn we naar een vismarkt geweest (de grootste van Gambia).

Dit was voor iedereen wel een cultuurshock, enorme groepen mensen en nog veel meer vis krioelden door elkaar op het strand. Terwijl wij door de menigte manouvreerden werden we continu aangesproken met de vraag of we vis wilde kopen. De lucht was alleen zo intens dat de eetlust wel even weg was, maar ondanks dat was het wel een hele bijzondere ervaring.

We hebben in de avond weer gegeten op de compound van Franco. De maaltijd was erg goed te doen, het bestond uit cous cous,pasta en kip in de hoofdrol met lekkere salades on the side

Aan het eind van de dag was iedereen wel gesloopt door de lange vlucht en gingen we douchen voor zo ver die het deden. Verder is de eerste impressie heel goed en is iedereen erg gemotiveert om de bevolking hier te helpen, ze laten ons hier zo thuis voelen en daarom willen we hun thuis beter maken voor zo ver het kan.

Groepsfotootje op schiphol

Fotootje uit het vliegtuig

Rondje over de vismarkt

Visrokerij

Zo zien de 'wegen' er uit in Gambia

1. Randa (van Beek):
    4 december 2019
    Leuk om te lezen en de foto's te zien jongens. Ik ben echt super jaloers! Behalve op die vismarkt dan, ik weet nog precies hoe die ruikt inderdaad - heerlijk dooie vis in 30 graden....
  2. Mirjam:
    4 december 2019
    Mooi werk mannen en dame!!! Maak mooie herinneringen en heel misschien gaan jullie de vis nog lekker vinden :-)
  3. Evelien:
    5 december 2019
    Veel succes. Vooral de warmte is overweldigend als je zo uit de kou komt. De cultuurshock is ook best heftig.